12 Temmuz 2017 Çarşamba

Sağlık / B12 Vitamin Eksikliği

Merhaba, genelde makyaj ve bakım üzerine yazılar yazıyorum ama aslında ihmal edilmemesi gereken bir konuya değinmek istiyorum. Sağlık... Sağlık, aslında hayatta en önemsediğimiz ancak yaşantımızı olumsuz yönde etkilemeyene kadar geri planda tuttuğumuz bir durum. 

Geçtiğimiz günlerde yaşadığımız bir durumdan bahsetmek istiyorum. Erkek arkadaşım son zamanlarda ayak ve dizlerindeki uyuşmalardan söz ediyordu tabii biz bu durumu ilk başta ciddiye almadık. Gelip geçici bir durum olduğunu düşünüp yorgunluğa ya da mevsimsel değişikliklerden olabileceğini düşündük. Tabii bir süre daha durum devam edince ve ciddi anlamda rahatsızlık duymaya başlayınca doktora görünmeye karar verdik. Aslında hep duyuyoruz ve söylüyoruz ihmal etmeyin hemen doktora başvurun diye ancak maalesef toplumumuzun genelinde olan bir şeydir bu bir süre kendimizi dinliyor ve durumun devam etmesi halinde doktora başvuruyoruz. Neyseki çok geciktirmeden doktora göründü kan tahlili vs yapıldı ve b12 vitamin eksikliği olduğu belirlendi. Doktor önerisiyle de b12 vitamin takviyesi verildi ve b12 vitamininin yüksek bulunduğu yiyecekler önerildi. Düzenli kullanım sonunda ise tekrar tahlil yapılıp güncel durumuna bakılıp tedaviye devam edilecek. Zaten güçlü b12 hapları ve iğneleri ile kısa sürede tedavi edilebiliyor.





Benim aslında sizlere bahsetmek istediğim şey, sadece bir vitamin eksikliği diyerek basite almamanız. B12 vitamin eksikliği, ihmal edilmesi ve önlem alınmaması halinde, nörolojik ve zihinsel problemlere neden olabiliyor. 

B12 vitamin eksikliği son zamanlarda sıkça görünen bir sağlık sorunuymuş. İştahsızlık, yorgunluk, kilo kaybı, ve ayaklarınızda uyuşmalar varsa ihmal etmeyip doktora görünmenizi öneririm. Benim söyleyebileceklerim bu kadar ancak b12 vitamin eksikliği ile ilgili Memorial'ın detaylı olarak hazırladığı yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Sağlık ihmal edilmemesi gereken bir durum mutlaka göz atmanız gerektiğini düşünüyorum. 



B12, kırmızı et, tavuk, balık/ deniz ürünleri, karaciğer, süt, yumurta, yoğurt ve peynirde bolca bulunuyor, sebze ve meyvelerde bulunmuyor.


Boşuna denmemiş her şeyin başı sağlık diye... İhmal edilmemesi ve atlanmaması gereken bir durum. Düzenli olarak tahlil ve kontrollerinizi yaptırmanızı öneririm.

Sağlıklı günler dilerim...


Sevgiler

1 yorum:

  1. Evet canım ben de çok dikkat ediyorum. Çünkü et yemiyorum.Ara ara ölçüm yaptırmak çok doğru.
    Erkek arkadaşına da geçmiş oldun dileklerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil

Değerli yorumunu paylaştığın için teşekkür ederim :)